ma 17 aug 2009, 13:03 Bier goed voor botten vrouwen Regelmatig een biertje drinken kan vrouwen beschermen tegen botontkalking. Vrouwelijke bierdrinkers hebben gemiddeld sterkere botten. Dat blijkt uit een Spaans onderzoek dat is gepubliceerd in wetenschappelijk tijdschrift Nutrition. De studie onder 1700 vrouwen bracht aan het licht dat vrouwen die niet vies zijn van een biertje, een betere botstructuur hebben dan vrouwen die geen bier drinken. Niet de alcohol, maar de hoge mate van silicium... read more